Debian

Posted: 2007. december 25. in Linux beli bénázásaim

Tegnap megelegeltem a user-friendlynek kikiálltott disztribúciókat, és öcsém gépére felpakoltam egy Debian GNU/Linux 4.0 etch kódnevü dolgot, amitől félni kell, mert nem felhasználóbarát. (Vagy ahogy anno progmatos haver Abdul mondta: programhaver :D) Igazából nem is tudom, miért hagytam el anno… Talán mert kicsit elavult csomagok voltak a stabil ágban, én meg verzió-buzinak éreztem magam. Persze lehet használni testinget, meg sidet, de egy olyan instabil géppel, aminek a kálváriáját már többször meséltem itt. (Ubuntu fagy, gentoo nem akarja az igazságot, Sabayon eszméletlen sok memóriát eszik, baromi lassú, és az emergeworld alatt állandóan bemondta az unalmast… ehh)

Szóval Debian. Remek érzés volt. Minden elsőre indul (még a compiz, és az ntfs-3g is) no fagyás, és először fordult elő az elmúlt időszakban, hogy masszív gnome/firefox használat mellett 100 MB volt a felhasznált memória. Ráadásul legalább háromszor gyorsabb, mint az Ubuntu valaha volt, és nem telepiít sallangokat, minden cuccost én határozom meg, hogy felteszek-e, avagy sem.  Remélem, ezzel a karácsonyi ajándékkal megadom öcsémnek végre a stabil gépet. Ja, igen. Linux alatt először sikerült végre belőni az 5.1-et, de úgy, hogy a center is szól. Ez még WinXP-ben sem sikerült a hivatalos(!) driver CD-vel sem! Egy kis workaround kell, hogy a master az összes hangszórót kezelje, de az nem gond. Most cinelerra csomag után fogok kutatni. Debianra valamilyen backports csomag van – asszem. Majd megnézem.

Többször kimondtam már, de ismét szólok: Debian! Szeretlek! 🙂

Reklámok
Hozzászólások
  1. evenorbi szerint:

    Éppen ezért jó a Linux, mert tudsz választani, próbálgatni melyik jó neked. Az Ubuntu pl. nekem remekül működik, de lehet, hogy csak kifogtam a jó hardvert.

Vélemény, hozzászólás?

