Pash

Posted: 2008. április 11. in Agymenés

Emlekszem, amikor meg latogattam a PC Forumot, mert egy egeszseges mazochizmus munkalkodott bennem, a Lola nevu felhasznalo (akit ~2 eve minden nap lathatott a kedves kozonseg) maszturbalt arra, hogy mekkora kiraly arc a M$, mert mar konzolban is lenyomjak a linux disztrokat. (T.i.: akkoriban hozta ki a microsoft az elso betajat a .NET-ben irt PowerShellnek.) Tette ezt ugy, hogy szerintem az eletben nem inditott python shellt, de ez magan-velemeny.

Most (tegnap) a hupon olvastam is a Pash nevu cuccrol, ami nyilt forrasu implementacioja ennek a M$ dolognak.

Tegyuk hozza: szerintem a PowerShell egy jo dolog! Egy ideje hasznalom, es tetszik. Egyik legfontosabb, hogy vegre ha csak ugy megszokasbol `ls`-t gepelek benne, akkor mar listazza a konyvtarat. Mas szempontbol a script-nyelv, amit hasznal objektumokkal dolgozik, ami teny, hogy lehetove tesz egy kenyelmesebb hasznalatot a szoveges pipe helyett. Jo, tudom, hogy ott az awk, de egy kicsit mas logikajunak tunik. Az awk szinte regularis kifejezesekkel dolgozik, es pontosan olyan kimenet kell neki, amilyet megszokott. Ha egy parameter valtozik a scripten belul, az awk elkezdhet hasalni… Vagy rosszul tudom? Na mindegy. Szoval az objektum-elvu felfgogas egy nekem tetszo dolog. Szinten a PS elonyere mondhato (es itt most csak a regi cmd shellel hasonlitom ossze), hogy vegre nem 80x## ablakot kell latni, hanem atmeretezheto… Na jo, eleg toketlen (mondhatni tipikus M$) megoldast valasztottak ehhez. Ha ugyanis at akarom az ablakot meretezni, akkor a cimsoron jobb gomb -> properties ablakban kell az oszlopok szamat megadni, majd donthetek, hogy az aktualisan futo alkalmazast akarom megvaltoztatni, vagy az azt indito parancsikont. Ja, igen. A valtozas nem veglegesitheto, ha Start->Run… modon inditottam. 😀 Start menu kattintas rulez!

Blogged with Flock

Hozzászólás