MPlayer

Posted: 2009. február 18. in Agymenés

Az a helyzet, hogy mar linugzon is dobtam az MPlayert, mint barmilyen film lejatszasara alkalmas cuccost. Kalap szart sem er. Ha magyar karakterekkel talalkozik, akkor a feliratot keptelen normalisan megjeleniteni (ez alatt azt ertem, hogy ossze-vissza pakolja ki a betuket, de mindet kirakja, viszont a sorrend valahogy megkeveredik. Nem ertem, miert…? Masfelol compizzal keptelen egyuttmukodni normalisan – ebben persze lehet, hogy kicsit benne van az intel driver keze is.

Szoval win alatt most VLC-vel jatszom le a dolgokat. Ebben az az erdekes, hogy linugz alatt a VLC-t nem tudom ravenni, hogy mutasson kepet. Jo, nem is probaltam olyan nagyon, csak kicsit, meg hivatalos debian csomag, meg ilyenek, de azert erdekes.

Szoval most videolejatszot keresek. A tokeletest. Ami az lehet, mint nehany eve az MPlayer volt. Meg nem talaltam meg. Mindnek van valami baromsaga, ami altalaban az elso 5 perc hasznalat soran kiutkozik. A legtobbel az a legnagyobb gond, hogy lassu! Nem ertem, hogy egy Core Duo procin miert lehet linugz alatt csak akadva lejatszani egy 720p-s HD-filmet, amikor win alatt fele ilyen eros gepen is hibatlanul megy?

Something’s wrong…

Ja, igen! Az idealis lejatszo (lehet, hogy lehetetlent kivanok?):

  • Normalisan kezeli a feliratokat (Mplayer kivetelevel eddig barmi)
  • Nem eszik felesleges eroforrast, tehat nem akad lejatszas kozben (Ezt nem tudom, miert, meg egyaltalan, de ilyen nincs(?))
  • Felismeri a felirat fajlokban az “idezet” tag-eket, es azokat a sorokat dolt, vagy mas szinu betuvel rakja ki (A KPlayernel lattam azt hiszem ezt – ott kek a feliratban az <i> mogott levo szoveg)
Hozzászólások
  1. gabek szerint:

    ezt en is tapasztaltam, es mar nem tudom, hogyan oldottam meg… (talan mas betutipus?) nalam tartja magat az mplayer (windowson is), mert meg folyamatosan rosszabbodva is sokkal jobb mint a tobbi 😉

  2. gerzsonka szerint:

    Hm… Akkor nem egyedi eset… Rákeresek HUP-on, hátha! Apropó! Írj már egy mailt nekem az állandóan használt címedről, amit olvasol is! 😀

  3. Syng szerint:

    Szerintem a CPUn kívül még a vgakártya és a driver “fícsörjeitől” is nagyban függ a hd lejátszás. Amúgy szerintem mplayer-nél win alatt csak a felitat a gázos:
    ékezetes karakterek, felirat pozicionálás, font
    Ha ezeket rendbetennék tökéletes lenne nekem.
    Ma sem értem, hogy lehet ilyen gyors h 1,10 perceket lehet ugrálni HD videókban oda vissza akadás nélkül, biztos közben szétforgácsolja a diskeket 🙂

  4. gerzsonka szerint:

    Igen, win alatt valoban csak a felirat a gaz. Linugz alatt azonban katasztrofa! A compiz-mplayer kooperacio egy vicc, ugyanis nem letezik! A feliratok szarok, es nincs olyan HD film, amit normalisan, akadas nelkul tudnek pingvinnel nezni, pedig win alatt siman megy.

    Nem ertem, miert…

  5. gerzsonka szerint:

    Szoval egy csoppet gaz, hogy egesz nap pingvinezek, amikor a noti elott ulok, de ha filmet akarok nezni, akkor kotelezo a reboot!

  6. gerzsonka szerint:

    Ja, es probald meg egy MPlayer win kepet kidobni TV-re. Nagy lesz az orom kiccsaladban latva a zold izet. 😀 Ezt mondjuk a VLC peldaul tokeletesen csinalja. Win alatt. Mert az meg pingvinnel nem ad kepet, de semmilyen formaban. 😀

  7. gabek szerint:

    TV-t azt nem tudom, sose probaltam, compizt meg nem hasznalok 🙂 nekem mas is kegyetlenul lassu lesz a compiztol, pl scrollozas bongeszoben, lehet gyenge a gepem (intel integralt vga laptopban :P). talan csak kicsit reszelni kene rajta, nemtom. persze osztom itt az eszt, mikor csomot hasznalok win-t is… sot, ami meg a win-esek elott is eretnekseg, Vistat! 😀

  8. gabek szerint:

    jaj, eszembe jutott, hogy javult meg, betutipusnak semmi koze hozza. azt hiszem visszatertem regebbi verziora, ahol meg jo volt 😀

  9. gerzsonka szerint:

    visszatertem regebbi verziora

    Milyen érdekes… Ma beszéltem Pogival, és ő is ugyanezt mondta! 😀

    • Robert szerint:

      Amint kijött az új és láttam mizujság vele, föl se raktam… azóta se frissítettem és teljesen rendben van!

      Szeva Gabek!

      Hátteminthogy? 🙂

      Nem talállak sehol a cybertérben… se mailcím, de telszám…

      exPogi

      • gabek szerint:

        Nem talállak sehol a cybertérben…
        mondod te, aki torolte a blogjat (mondom en aki torolte a blogjat) A telszam meg a regi, icq-n is vagyok neha, a “lokacio” pedig nagyfalu 🙂 egyebkent tervezem a nagy visszaterest 😀 amugy amit olvasok is: gabor potty toth bejgli mailbox putty hu

        • Gerzson szerint:

          Apropó! Küldj már sms-t a telszámodról (is), mert az meg az előző telómban maradt! 😀
          Na jó, emilben is elküldheted! Meg fussunk össze! Ha már a nagyfaluban buzgálkodsz!

  10. Robert szerint:

    se telszám…

  11. Atis szerint:

    Esetleg érdemes lenne kipróbálnod az SMplayer-t (feltéve, ha még nincs a kukádban :D).
    Nekem eddig nem volt vele gondom, normális UI, aránylag sok beállítási lehetőség és még az “égezetes bedüket” is viszi 😀

Vélemény, hozzászólás?

