Lenny 64 bit

Posted: 2009. február 21. in Linux beli bénázásaim

Na, most hogy megjelent a lenny, gondoltam csinálok egy clean installt. Nagyon sok előkészület nem kellett hozzá, ezért jó, ha a /home külön partició. Eddig 32 bitet használtam a notin, de gondoltam, megnézem, mi újság 64 bit terén. Végülis Core Duo, nem? Na hát debian-500-amd64-CD-1.iso leránt, majd lemezre ír, és indul a telepítés.

Nagyjából 20 perc alatt végig is ment. Ezek után még gyorsan telepítettem egy LXDE-t, és egy Wicd-t mert ezek alapértelmezésben nincsenek benne. Innen kábé 10 perc volt feléleszteni a vezetéknélüli hálót ndiswrapperrel, megy a net. Királyság, lássuk, mi kell még.

Deluge. Leszed, a letöltések ott folytatódnak, ahol abbahagytam. Blog. Lorry kommmentje a moderációs listában. Ohh, igen két link, ezt megfogja a SPAM-szűrő. Linkekre rákatt, ehh, youtube. Flash. Olvastam, hogy ezzel szokott probléma lenni 64 biten. Google. Lerántom a SID-ben lévő flash-plugint. Firefox ujraindít. Megy.

Teljes értékű 64 bites lenny telepítve. Az egész nem tartott egy órán át.

UPDATE: Zene lejátszására audacioust telepítettem. Kicsit winamp jellegű, és állat! Végre ez is megoldódott.

UPDATE2:
apt-get install ntfs-3g
echo “/dev/sda3  ntfs-3g  defaults  0 0” >> /etc/fstab
mount -a

Out-of-the-box!

UPDATE3: VLC működik!

Vélemény, hozzászólás?

