Development: Classic RPG

Posted: 2010. október 12. in Agymenés
Címke: ,

SVN szerver, és trac megvan, az első fontosabb commitok megvoltak, a szoftver alap működése helyreállt. Szoros kiadási ütemtervet határoztam meg, mert amint lehet, szeretnék stabil kiadást a kis RPG rendszeremből.

Miről van szó?

Aki játszott az Amnézia, vagy hasonló RPG Makeres játékokkal, sejti. Alapvetően szeretnék összehozni egy saját kis motort, editorral együtt, ami lehetővé teszi ilyesmi játékok készítését. A 0.1-es verzió az ütemterv szerint 4 héten belül esedékes. Rá egy hónapra már 0.2 branchot szeretnék. Ez még csak a játék-motort tartalmazza majd, a szerkesztő progihoz még hosszú az út, tervezni is kell, hogy milyen legyen. Utóbbinál fontos, hogy felhasználóbarát, és lehetőségekhez képest gyors legyen a használata.

Ami most a fejlesztési időt elveszi, az alap, kísérletezgetős motor átírása teljes OOP-be. Minden hívás, ami nem az engine-nel kapcsolatos, teljes OOP struktúrában kell, hogy szerepeljen. Maga a szoftver a DarkGDK motort használja.

Eleinte gondolkoztam az OGRE-SDK-n is, de az nem tudott utat találni a szívemhez, a DarkGDK használata első blikkre egyszerűbbnek tűnik, jobban lehetővé teszi az instant fejlesztést. Másfelől anno még a DarkBasic-kel is játszottam, és emlékeztet rá a dolog, csak ugye ez egy C++-os lib, ami máris szebb.

Ha ez meglesz, akkor hasonló szellemben Eye of the Beholder jellegű motor lesz a következő. Az nagyon a jövő, meg még kicsit ki kell tanulnom a modellezést, hogy legalább statikus ember-közeli modelleket csinálhassak. Ott a házakkal lesz a legkevesebb gond. Jó játék, és abszolút pihentető. Ha odáig jut a dolog, Rita már vállalta történet írását is, mondjuk nekem is van ötletem, meg Rolanddal is gondolkoztunk dolgokon, valószínű ilyen téren be tudna segíteni.

A tárhelyet Csabi találta a devolver.hu-n. Évi 15K a díja, amin ketten osztozunk egyelőre, és tárhely szempontjából egy ideig biztosan elég lesz. Több projektet is lehet kezelni benne, majd ha eléggé előrehaladott lesz a cucc, és találok vállalkozó személyt, még az is lehet, hogy adok másnak is commit-jogot. A fejlesztés Visual Studio 2008-ban megy. A kódolásra pedig maximálisan érvényes a John F. Woods idézet, ami a hupos aláírásom jelenleg:

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s